Polityka Prywatności





1. Niniejsza Polityka Prywatności określa zasady przetwarzania danych
osobowych pozyskanych za pośrednictwem sklepu internetowego wizaz24.pl
(zwanej dalej: „Sklepem Internetowym”). 


2. Właścicielem Sklepu Internetowego i jednocześnie administratorem danych jest firma ToKoMo S.C. z siedzibą w Płocku (09-410) ul. Wańkowicza 1, NIP: 7743171872, REGON 142577761, zwana dalej ToKoMo s.c. .


3. Dane osobowe zbierane przez ToKoMo s.c. za pośrednictwem Sklepu
Internetowego są przetwarzane zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu
Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie
ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w
sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE
(ogólne rozporządzenie o ochronie danych), zwane również RODO.


4. ToKoMo s.c. dokłada szczególnej staranności do poszanowania
prywatności Klientów odwiedzających Sklep Internetowy.

§ 1 Rodzaj przetwarzanych danych, cele oraz podstawa prawna


1. ToKoMo s.c. zbiera informacje dotyczące osób fizycznych
dokonujących czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z ich
działalnością, osób fizycznych prowadzących we własnym imieniu działalność
gospodarczą lub zawodową oraz osób fizycznych reprezentujących osoby prawne
lub jednostki organizacyjne niebędące osobami prawnymi, którym ustawa
przyznaje zdolność prawną, prowadzące we własnym imieniu działalność
gospodarczą lub zawodową, zwanych dalej łącznie Klientami.

2. Dane osobowe Klientów są zbierane w przypadku:


a) rejestracji konta w Sklepie Internetowym, w celu utworzenia
indywidualnego konta i zarządzania tym kontem. Podstawa prawna: niezbędność
do wykonania umowy o świadczenie usługi Konta (art. 6 ust. 1 lit. b RODO);


b) składania zamówienia w Sklepie Internetowym, w celu wykonania umowy
sprzedaży. Podstawa prawna: niezbędność do wykonania umowy sprzedaży (art. 6
ust. 1 lit. b RODO).


3. W przypadku rejestracji konta w Sklepie Internetowym, Klient podaje:

a) adres e-mail;

b) dane adresowe:

a. kod pocztowy i miejscowość;

b. ulica wraz z numerem domu/mieszkania.

c) imię i nazwisko;

d) numer telefonu.


4. Podczas rejestracji konta w Sklepie Internetowym Klient samodzielnie
ustala indywidualne hasło dostępu do swojego konta. Klient może zmienić
hasło, w późniejszym czasie, na zasadach opisanych w §5.


5. W przypadku składania zamówienia w Sklepie Internetowym, Klient podaje
następujące dane:

a) adres e-mail;

b) dane adresowe:

a. kod pocztowy i miejscowość;

b. ulica wraz z numerem domu/mieszkania.

c) imię i nazwisko;

d) numer telefonu.


6. W przypadku Przedsiębiorców, powyższy zakres danych jest dodatkowo
poszerzony o:

a) firmę Przedsiębiorcy;

b) numer NIP.


7. Podczas korzystania ze Strony Internetowej Sklepu mogą być pobierane
dodatkowe informacje, w szczególności: adres IP przypisany do komputera
Klienta lub zewnętrzny adres IP dostawcy Internetu, nazwa domeny, rodzaj
przeglądarki, czas dostępu, typ systemu operacyjnego.


8. Od Klientów mogą być także gromadzone dane nawigacyjne, w tym informacje
o linkach i odnośnikach, w które zdecydują się kliknąć lub innych
czynnościach, podejmowanych w naszym Sklepie Internetowym. Podstawa prawna -
prawnie uzasadniony interes (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), polegający na
ułatwieniu korzystania z usług świadczonych drogą elektroniczną oraz na
poprawie funkcjonalności tych usług.


9. W celu ustalania, dochodzenia i egzekucji roszczeń mogą być przetwarzane
niektóre dane osobowe podane przez Klienta w ramach korzystania z
funkcjonalności w Sklepie Internetowym takie jak: imię, nazwisko, dane
dotyczące korzystania z usług, jeżeli roszczenia wynikają ze sposobu, w jaki
Klient korzysta z usług, inne dane niezbędne do udowodnienia istnienia
roszczenia, w tym rozmiarów poniesionej szkody. Podstawa prawna – prawnie
uzasadniony interes (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), polegający na ustaleniu,
dochodzeniu i egzekucji roszczeń oraz na obronie przed roszczeniami w
postępowaniu przed sądami i innymi organami państwowymi.


10. Przekazanie danych osobowych do ToKoMo s.c. jest dobrowolne, w
związku z zawieranymi umowami sprzedaży, czy też świadczenia usług za
pośrednictwem Strony Internetowej Sklepu, z tym jednak zastrzeżeniem, że
niepodanie określonych w formularzach danych w procesie Rejestracji
uniemożliwia Rejestrację i założenie Konta Klienta, zaś w przypadku
składania zamówienia bez Rejestracji Konta Klienta uniemożliwi złożenie i
realizację zamówienia Klienta.


§ 2 Komu udostępniane lub powierzane są dane oraz jak długo są
przechowywane?


1. Dane osobowe Klienta przekazywane są dostawcom usług, z których korzysta
ToKoMo s.c. przy prowadzeniu Sklepu Internetowego. Dostawcy usług,
którym przekazywane są dane osobowe, w zależności od uzgodnień umownych i
okoliczności, albo podlegają poleceniom ToKoMo s.c. co do celów i
sposobów przetwarzania tych danych (podmioty przetwarzające) albo
samodzielnie określają cele i sposoby ich przetwarzania (administratorzy).


a) Podmioty przetwarzające. ToKoMo s.c. korzysta z dostawców, którzy
przetwarzają dane osobowe wyłącznie na polecenie ToKoMo s.c.. Należą
do nich m.in. dostawcy świadczący usługę hostingu, usługi księgowe,
dostarczający systemy do marketingu, systemy do analizy ruchu w Sklepie
Internetowym, systemy do analizy skuteczności kampanii marketingowych;


b) Administratorzy. ToKoMo s.c. korzysta z dostawców, którzy nie
działają wyłącznie na polecenie i sami ustalają cele i sposoby wykorzystania
danych osobowych Klientów. Świadczą oni usługi płatności elektronicznych
oraz bankowe.


2. Lokalizacja. Dostawcy usług mają siedzibę głównie w Polsce i w innych
krajach Europejskiego Obszaru Gospodarczego (EOG).

3. Dane osobowe Klientów przechowywane są:


a) W przypadku, gdy podstawą przetwarzania danych osobowych jest zgoda
wówczas dane osobowe Klienta przetwarzane są przez ToKoMo s.c. tak
długo, aż zgoda nie zostanie odwołana, a po odwołaniu zgody przez okres
czasu odpowiadający okresowi przedawnienia roszczeń jakie może podnosić
ToKoMo s.c. i jakie mogą być podnoszone wobec niego. Jeżeli przepis
szczególny nie stanowi inaczej, termin przedawnienia wynosi lat dziesięć, a
dla roszczeń o świadczenia okresowe oraz roszczeń związanych z prowadzeniem
działalności gospodarczej – trzy lata.


b) W przypadku, gdy podstawą przetwarzania danych jest wykonanie umowy,
wówczas dane osobowe Klienta przetwarzane są przez ToKoMo s.c. tak
długo, jak jest to niezbędne do wykonania umowy, a po tym czasie przez okres
odpowiadający okresowi przedawnienia roszczeń. Jeżeli przepis szczególny nie
stanowi inaczej, termin przedawnienia wynosi lat dziesięć, a dla roszczeń o
świadczenia okresowe oraz roszczeń związanych z prowadzeniem działalności
gospodarczej – trzy lata.


4. W przypadku dokonania zakupu w Sklepie Internetowym, dane osobowe mogą
być przekazywane, w zależności od wyboru Klienta, następującym podmiotom w
celu dostarczenia zamówionych towarów:

a) firmie kurierskiej


5. W przypadku, gdy Klient wybierze płatność poprzez system Przelewy24, jego dane
osobowe są przekazywane w zakresie niezbędnym dla realizacji płatności
spółce PayPro S.A. z siedzibą w Poznaniu (60-327), przy ul. Kancelerskiej 15,
wpisanej do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań
– Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego
Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000347935.


6. Dane nawigacyjne mogą być wykorzystywane w celu zapewnienia Klientom
lepszej obsługi, analizy danych statystycznych i dostosowania Sklepu
Internetowego do preferencji Klientów, a także administrowania Sklepem
Internetowym.


7. W przypadku skierowania żądania ToKoMo s.c. udostępnią dane
osobowe uprawnionym organom państwowym, w szczególności jednostkom
organizacyjnym Prokuratury, Policji, Prezesowi Urzędu Ochrony Danych
Osobowych, Prezesowi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów lub Prezesowi
Urzędu Komunikacji Elektronicznej.

§ 3 Mechanizm cookies, adres IP


1. Sklep Internetowy używa niewielkich plików, zwanych cookies. Zapisywane
są one przez ToKoMo s.c. na urządzeniu końcowym osoby odwiedzającej
Sklep Internetowy, jeżeli przeglądarka internetowa na to pozwala. Plik
cookie zwykle zawiera nazwę domeny, z której pochodzi, swój „czas
wygaśnięcia" oraz indywidualną, losowo wybraną liczbę identyfikującą ten
plik. Informacje zbierane za pomocą plików tego typu pomagają dostosowywać
oferowane przez ToKoMo s.c. produkty do indywidualnych preferencji i
rzeczywistych potrzeb osób odwiedzających Sklep Internetowy. Dają też
możliwość opracowywania ogólnych statystyk odwiedzin prezentowanych
produktów w Sklepie Internetowym.

2. ToKoMo s.c. wykorzystuje dwa typy plików cookies:


a) Cookies sesyjne: po zakończeniu sesji danej przeglądarki lub wyłączeniu
komputera zapisane informacje są usuwane z pamięci urządzenia. Mechanizm
cookies sesyjnych nie pozwala na pobieranie jakichkolwiek danych osobowych
ani żadnych informacji poufnych z komputerów Klientów.


b) Cookies trwałe: są przechowywane w pamięci urządzenia końcowego Klienta i
pozostają tam do momentu ich skasowania lub wygaśnięcia. Mechanizm cookies
trwałych nie pozwala na pobieranie jakichkolwiek danych osobowych ani
żadnych informacji poufnych z komputera Klientów.

3. ToKoMo s.c. wykorzystuje cookies własne w celu:


a) uwierzytelniania Klienta w Sklepie Internetowym i zapewnienia sesji
Klienta w Sklepie Internetowym (po zalogowaniu), dzięki której Klient nie
musi na każdej podstronie Sklepu Internetowego ponownie wpisywać loginu i
hasła;


b) analiz i badań oraz audytu oglądalności, a w szczególności do tworzenia
anonimowych statystyk, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Klienci
korzystają ze Strony Internetowej Sklepu, co umożliwia ulepszanie jej
struktury i zawartości.

4. ToKoMo s.c. wykorzystuje cookies zewnętrzne w celu:


a) zbierania ogólnych i anonimowych danych statycznych za pośrednictwem
narzędzi analitycznych Google Analytics (administrator cookies zewnętrznego:
Google Inc z siedzibą w USA);


5. Mechanizm cookies jest bezpieczny dla komputerów Klientów Sklepu
Internetowego. W szczególności tą drogą nie jest możliwe przedostanie się do
komputerów Klientów wirusów lub innego niechcianego oprogramowania lub
oprogramowania złośliwego. Niemniej w swoich przeglądarkach Klienci mają
możliwość ograniczenia lub wyłączenia dostępu plików cookies do komputerów.
W przypadku skorzystania z tej opcji korzystanie ze Sklepu Internetowego
będzie możliwe, poza funkcjami, które ze swojej natury wymagają plików
cookies.


6. Poniżej przedstawiamy jak można zmienić ustawienia popularnych
przeglądarek internetowych w zakresie stosowania plików cookies:

a) przeglądarka Internet Explorer;

b) przeglądarka Microsoft EDGE;

c) przeglądarka Mozilla Firefox;

d) przeglądarka Chrome;

e) przeglądarka Safari;

f) przeglądarka Opera.


7. ToKoMo s.c. może gromadzić adresy IP Klientów. Adres IP to numer
przydzielany komputerowi osoby odwiedzającej Sklep Internetowy przez
dostawcę usług internetowych. Numer IP umożliwia dostęp do Internetu. W
większości przypadków jest przypisywany komputerowi dynamicznie, tj. zmienia
się przy każdym połączeniu z Internetem i z tego powodu traktowany jest
powszechnie, jako nieosobista informacja identyfikująca. Adres IP jest
wykorzystywany przez ToKoMo s.c. przy diagnozowaniu problemów
technicznych z serwerem, tworzeniu analiz statystycznych (np. określeniu, z
jakich regionów notujemy najwięcej odwiedzin), jako informacja przydatna
przy administrowaniu i udoskonalaniu Sklepu Internetowego, a także w celach
bezpieczeństwa oraz ewentualnej identyfikacji obciążających serwer,
niepożądanych automatycznych programów do przeglądania treści Sklepu
Internetowego.


8. Sklep Internetowy zawiera linki i odnośniki do innych stron
internetowych. ToKoMo s.c. nie ponosi odpowiedzialności za zasady
ochrony prywatności na nich obowiązujące.

§ 4 Prawa osób, których dane dotyczą

1. Prawo do cofnięcia zgody – podstawa prawna: art. 7 ust. 3 RODO.


a) Klient ma prawo do cofnięcia każdej zgody, jakiej udzielił ToKoMo s.c..

b) Cofnięcie zgody ma skutek od momentu wycofania zgody.


c) Cofnięcie zgody nie wpływa na przetwarzanie dokonywane przez ToKoMo s.c. zgodnie z prawem przed jej cofnięciem.


d) Cofnięcie zgody nie pociąga za sobą dla Klienta żadnych negatywnych
konsekwencji, może jednak uniemożliwić dalsze korzystanie z usług lub
funkcjonalności, które zgodnie z prawem ToKoMo s.c. może świadczyć
jedynie za zgodą.


2. Prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania danych – podstawa prawna: art. 21 RODO.


a) Klient ma prawo w dowolnym momencie wnieść sprzeciw – z przyczyn
związanych z jego szczególną sytuacją – wobec przetwarzania jego danych
osobowych, w tym profilowania, jeżeli ToKoMo s.c. przetwarza jego
dane w oparciu o prawnie uzasadniony interes, np. marketing produktów i
usług ToKoMo s.c., prowadzenie statystyki korzystania z
poszczególnych funkcjonalności Sklepu Internetowego oraz ułatwienie
korzystania ze Sklepu Internetowego, a także badanie satysfakcji.


b) Rezygnacja w formie wiadomości e-mail z otrzymywania komunikatów
marketingowych dotyczących produktów lub usług, będzie oznaczać sprzeciw
Klienta na przetwarzanie jego danych osobowych, w tym profilowania w tych
celach.


c) Jeżeli sprzeciw Klienta okaże się zasadny i ToKoMo s.c. nie będzie
miała innej podstawy prawnej do przetwarzania danych osobowych, dane osobowe
Klienta zostaną usunięte, wobec przetwarzania których, Klient wniósł
sprzeciw.


3. Prawo do usunięcia danych (“prawo do bycia zapomnianym”) – podstawa
prawna: art. 17 RODO.


a) Klient ma prawo do żądania usunięcia wszystkich lub niektórych danych
osobowych.

b) Klient ma prawo żądania usunięcia danych osobowych, jeżeli:


a. dane osobowe nie są już niezbędne do celów, w których zostały zebrane lub
w których były przetwarzane;


b. wycofał określoną zgodę, w zakresie w jakim dane osobowe były
przetwarzane w oparciu o jego zgodę;


c. wniósł sprzeciw wobec wykorzystywania jego danych w celach
marketingowych;

d. dane osobowe są przetwarzane niezgodnie z prawem;


e. dane osobowe muszą zostać usunięte w celu wywiązania się z obowiązku
prawnego przewidzianego w prawie Unii lub prawie Państwa członkowskiego,
któremu ToKoMo s.c. podlega;


f. dane osobowe zostały zebrane w związku z oferowaniem usług społeczeństwa
informacyjnego.


c) Pomimo żądania usunięcia danych osobowych, w związku z wniesieniem
sprzeciwu lub wycofaniem zgody, ToKoMo s.c. może zachować pewne dane
osobowe w zakresie, w jakim przetwarzanie jest niezbędne do ustalenia,
dochodzenia lub obrony roszczeń, jak również do wywiązania się z prawnego
obowiązku wymagającego przetwarzania na mocy prawa Unii lub prawa państwa
członkowskiego, któremu podlega ToKoMo s.c.. Dotyczy to w
szczególności danych osobowych obejmujących: imię, nazwisko, adres e-mail,
które to dane zachowywane są dla celów rozpatrywania skarg oraz roszczeń
związanych z korzystaniem z usług ToKoMo s.c., czy też dodatkowo
adresu zamieszkania/adresu korespondencyjnego, numeru zamówienia, które to
dane zachowywane są dla celów rozpatrywania skarg oraz roszczeń związanych z
zawartymi umowami sprzedaży lub świadczeniem usług.


4. Prawo do ograniczenia przetwarzania danych – podstawa prawna: art. 18
RODO.


a) Klient ma prawo do żądania ograniczenia przetwarzania jego danych
osobowych. Zgłoszenie żądania, do czasu jego rozpatrzenia uniemożliwia
korzystanie z określonych funkcjonalności lub usług, z których korzystanie
będzie się wiązało z przetwarzaniem danych objętych żądaniem. ToKoMo s.c.
nie będzie też wysyłała żadnych komunikatów, w tym marketingowych.


b) Klient ma prawo do żądania ograniczenia wykorzystania danych osobowych w
następujących przypadkach:


a. gdy kwestionuje prawidłowość swoich danych osobowych – wówczas ToKoMo s.c.
ogranicza ich wykorzystanie na czas potrzebny do sprawdzenia
prawidłowości danych, nie dłużej jednak niż na 7 dni;


b. gdy przetwarzanie danych jest niezgodne z prawem, a zamiast usunięcia
danych Klient zażąda ograniczenia ich wykorzystania


c. gdy dane osobowe przestały być niezbędne do celów, w których zostały
zebrane lub wykorzystywane ale są one potrzebne Klientowi w celu ustalenia,
dochodzenia lub obrony roszczeń;


d. gdy wniósł sprzeciw wobec wykorzystania jego danych – wówczas
ograniczenie następuje na czas potrzebny do rozważenia, czy – ze względu na
szczególną sytuację – ochrona interesów, praw i wolności Klienta przeważa
nad interesami, które realizuje Administrator, przetwarzając dane osobowe
Klienta.

5. Prawo dostępu do danych – podstawa prawna: art. 15 RODO.


a) Klient ma prawo uzyskać od Administratora potwierdzenie, czy przetwarza
dane osobowe, a jeżeli ma to miejsce, Klient ma prawo:

a. uzyskać dostęp do swoich danych osobowych;


b. uzyskać informacje o celach przetwarzania, kategoriach przetwarzanych
danych osobowych, o odbiorcach lub kategoriach odbiorców tych danych,
planowanym okresie przechowywania danych Klienta albo o kryteriach ustalania
tego okresu (gdy określenie planowanego okresu przetwarzania danych nie jest
możliwe), o prawach przysługujących Klientowi na mocy RODO oraz o prawie
wniesienia skargi do organu nadzorczego, o źródle tych danych, o
zautomatyzowanym podejmowaniu decyzji, w tym o profilowaniu oraz o
zabezpieczeniach stosowanych w związku z przekazaniem tych danych poza Unię
Europejską;

c. uzyskać kopię swoich danych osobowych.

6. Prawo do sprostowania danych – podstawa prawna: art. 16 RODO.


a) Klient ma prawo do żądania od Administratora niezwłocznego sprostowania
dotyczących jego danych osobowych, które są nieprawidłowe. Z uwzględnieniem
celów przetwarzania, Klient, którego dane dotyczą ma prawo żądania
uzupełnienia niekompletnych danych osobowych, w tym przez przedstawienie
dodatkowego oświadczenia, kierując prośbę na adres poczty elektronicznej
zgodnie z §6 Polityki Prywatności.

7. Prawo do przenoszenia danych – podstawa prawna: art. 20 RODO.


a) Klient ma prawo otrzymać swoje dane osobowe, które dostarczył
Administratorowi, a następnie przesłać je do innego, wybranego przez siebie,
administratora danych osobowych. Klient ma również prawo żądać, by dane
osobowe zostały przesłane przez Administratora bezpośrednio takiemu
administratorowi, o ile jest to technicznie możliwe. W takim przypadku
Administrator prześle dane osobowe Klienta w postaci pliku w formacie csv,
który jest formatem powszechnie używanym, nadającym się do odczytu
maszynowego i pozwalającym na przesłanie otrzymanych danych do innego
administratora danych osobowych.


8. W sytuacji wystąpienia przez Klienta z uprawnieniem wynikającym z
powyższych praw, ToKoMo s.c. spełnia żądanie albo odmawia jego
spełnienia niezwłocznie, nie później jednak niż w ciągu miesiąca po jego
otrzymaniu. Jeżeli jednak – z uwagi na skomplikowany charakter żądania lub
liczbę żądań – ToKoMo s.c. nie będzie mógła spełnić żądania w ciągu
miesiąca, spełni je w ciągu kolejnych dwóch miesięcy informując Klienta
uprzednio w terminie miesiąca od otrzymania żądania – o zamierzonym
przedłużeniu terminu oraz jego przyczynach.


9. Klient może zgłaszać do Administratora skargi, zapytania i wnioski
dotyczące przetwarzana jego danych osobowych oraz realizacji przysługujących
mu uprawnień.


10. Klient ma prawo żądać od ToKoMo s.c. przekazania kopii
standardowych klauzul umownych kierując zapytanie w sposób wskazany w §6
Polityki Prywatności.


11. Klientowi przysługuje prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu
Ochrony Danych Osobowych, w zakresie naruszenia jego praw do ochrony danych
osobowych lub innych praw przyznanych na mocy RODO.

§ 5 Zarządzanie bezpieczeństwem – hasło


1. ToKoMo s.c. zapewnia Klientom bezpieczne i szyfrowane połączenie
podczas przesyłania danych osobowych oraz podczas logowania się do Konta
Klienta w Serwisie. ToKoMo s.c. stosuje certyfikat SSL wystawiony
przez jedną z czołowych światowych firm w zakresie bezpieczeństwa i
szyfrowania przesyłanych danych przez sieć Internet.


2. W przypadku, gdy Klient posiadający konto w Sklepie Internetowym utracił
w jakikolwiek sposób hasło dostępu, Sklep Internetowy umożliwia
wygenerowanie nowego hasła. ToKoMo s.c. nie wysyła przypomnienia
hasła. Hasło jest przechowywane w formie zaszyfrowanej, w sposób
uniemożliwiający jego odczytanie. Celem wygenerowania nowego hasła należy
podać adres e-mail w formularzu dostępnym pod linkiem „Nie pamiętasz hasła”,
podanym przy formularzu logowania do konta w Sklepie Internetowym. Klient na
adres poczty elektronicznej podany podczas rejestracji lub zapisany w
ostatniej zmianie profilu konta otrzyma wiadomość elektroniczną zawierającą
przekierowanie do dedykowanego formularza udostępnionego na Stronie
Internetowej Sklepu, gdzie Klient będzie miał możliwość ustalenia nowego
hasła.


3. ToKoMo s.c. nigdy nie wysyła żadnej korespondencji, w tym
korespondencji elektronicznej z prośbą o podanie danych do logowania, a w
szczególności hasła dostępowego do konta Klienta.

§ 6 Zmiany Polityki Prywatności


1. Polityka Prywatności może ulec zmianie, o czym ToKoMo s.c.
poinformuje Klientów z wyprzedzeniem 7 dni.


2. Pytania związane z Polityką Prywatności prosimy kierować na adres:
sklep@wizaz24.pl

3. Data ostatniej modyfikacji: 20.08.2021 r.